2023. május 26., péntek

Schwangau, Schloss Neuschwanstein (2023), SzG3

Vissza a főoldalra (katalógus)

Beszámoló Fotóalbuma ITT található!

Elérkeztünk túránk egyik fő célpontjához  (valamint bakancslistás helyünkhöz). Ez a Neuschwanstein kastély. Sok mindent el lehetne mondani a kastélyról, én nem ezt teszem, inkább jó tanácsokat adnék a meglátogatásához.

Azért néhány szó szükséges magáról a kastélyról. Ez a három kastély egyike, amelyet II. Lajos bajor király építtetett (ez, Linderhof és a Herrenchiemsee). Az ugyanitt található Hohenschwangau nem tartozik ebbe bele, pedig az is királyi vár, de azt II. Lajos apja építtette és Ő csak az apja halála után vette tényleges használatba és onnan irányította Neuschwanstein építését. Az eredeti teljes neve ez volt: Neuschwanstein, Lohengrin, a Hattyú-lovag kastélya. Igazából egy álom kastély készült volna (állítólag még ma sem teljesen kész), ötleteket mindenhonnan szerzett. Nagy barátsága Wagnerrel is hatással volt az építkezésre. A National Geographic-on éppen kb 1 hónappal ezelőtt láttam, hogy nagyon sok termet gondosan restauráltak, így mi most a vadonatújnak látszó termeket tudtuk megnézni.

Walt Disney is erről a kastélyról mintázta Csipkerózsika kastélyát.

Akkor most lássuk a tanácsokat:

1. Miután a kastély honlapja alapján elérte azt  a maximumot, amit fogadni tud, nagyon gondosan meg kell szervezni a jegyhez való jutást (mi már kétszer lemaradtunk e miatt a kastélyról). Legjobb az interneten megvenni, végül is egy eléggé beszorított időtartamban van ott az ember, teljesen mindegy hogy milyen az időjárás, meg kell nézni. Itt gondosan kiválaszthatjuk az időpontot és olyan vezetett túrát is találunk, ahol magyar nyelvű audiogide-t lehet kérni (ezt hallgatva mindent megtudunk magyarul a kastélyról és II. Lajosról). Célszerűnek tűnik a 11:00 körüli időpont. Addig a szálláson befejezhetjük a reggelit, kényelmesen eljuthatunk Schwangauba és ott leparkolhatunk. Mindegy hogy melyikbe, nincsenek nagy távolságok, ezen a részen úgy is csak egy utca található. Aznapi jegyben ne reménykedjünk, főleg nyáron. Amúgy jegyet csak itt lent a Jegyirodában lehet venni, fent a kastélynál nem!!

2. A feljutás. Lehet gyalog is, de az körülményes és fárasztó is. Azon az úton, ahol a buszok közlekednek amúgy is tilos a gyalogos közlekedés. Lehet lovas kocsival is menni, de azok egyrészt drágábbak a busznál, másrészt nem mennek olyan magasra, mint a buszok. Onnan további meredek gyaloglás szükséges. Célszerű busszal menni, itt Shuttle Bus-nak hívják, a Jägerhaus mellett található. Itt kell jegyet venni és várni hogy jöjjön a busz. Sokszor tele van, nem kapni ülőhelyet. Elég magasra lehet vele feljutni, a végállomásról könnyen megközelíthető a Marienbrücke (kihagyhatatlan a kilátás miatt) és a kastély is. Ekkor egy kicsit lefelé kell menni, majd egy kis emelkedő után ott is vagyunk a kastélynál. Célszerű a hidat visszafelé beiktatni, mivel úgy láttam, hogy a buszról lejövő tömeg először oda megy és a zsúfoltság miatt nemigen lehet élvezni a tájat és a kastély pazar látványát. Visszafelé azzal kell szembesülni, hogy a buszoknak nincs menetrendjük (ez ki is van írva) és ha jön, akkor le lehet menni vele. Úgy láttam, hogy csúcs időben három busz is megy, így nem sokat kell várni a következő lehetőségre.

3. A kastély. Mint írtam, csak meglévő jeggyel lehet bejutni. Már a kaputoronynál van egy szűrés, így az udvarra is csak jegy birtokában lehet bejutni (itt van WC is). Most jön a leglényegesebb. Figyelni kell az elektronikus táblát, hogy a jegyünk alapján mikor jutunk be a a beléptető rendszeren keresztül a kastélyba. Erre durván 5 perc áll rendelkezésre (5 percenként! indulnak a csoportok). Be kell olvasni a vonal vagy QR kódol (a jegytől függően) és már mehetünk. 5 perc múlva ez a lehetőség megszűnik és annyi. A jegyet ki lehet dobni és visszatérítés sincs.

4. Visszafelé meg kell nézni a Marienbrückét és az ottani kilátást. Pazar!!

5. a kastélyban szigorún tilos fotózni és videózni, erre nagyon ügyelnek.

Remélem minden érdekes információt leírtam. Erre mondják: ezt tényleg látni kell!!!!! Én meg egy bakancslistás helyet ki tudtam pipálni.

A kastély meglátogatás után lehet egy jót ebédelni a sok étterem egyikében, egy jót sétálni az Alpsee partján. Szerintem nem célszerű összekapcsolnia a Hohenschwangauval, túl sok lenne egy napra.

Egy jó link 3D túrához.

a cél

Marienbrücke

Hohenscgwangau

Pöllat szurdok

A Bajor királyi múzeum
Alpsee

Vissza a főoldalra (katalógus)