2023. május 23., kedd

Füssen (2023), SzG3

Vissza a főoldalra (katalógus)

Beszámoló Fotóalbuma ITT található!

Füssenben már jártam 2022-ben, de most a feleségemmel együtt tudtam jönni. Elsődleges cél  II. Lajos féle kastélyok megtekintése volt, ehhez jó kiindulási hely volt ez a város. Elsődleges probléma a szálláshely megválasztása volt. Maga a belváros kicsi, autóval megközelíthetetlen (parkolás, csomag pakolás, stb), úgy általában egy városban drágább a parkolás, mint a környékén (esetleg az éjszakai parkolás is 15-20 Euró/nap költséggel oldhat meg). Így egy - bár Füssenhez tartozó - közeli település részen (See) foglaltunk szállást. Panzió, reggelivel. A reggeli fontos, nem kell közértekkel küzdeni, általában hűtőszekrény csak a nyaraló apartmanokban van, ezeket pedig csak általában min. egy hétre adják ki. A panzió egy tó partján volt, ami egy jó kis reggeli és esti sétára is egy nagyon kellemes lehetőséget adott. Egy KIS kiegészítés, itt 7% az ÁFA a szállásra, Mo-n 27 %. No comment.

Na de vissza Füssenhez. Itt is a parkolás ad nagy problémát. Mint azt már korábban említettem, Németországban tett túráim alkalmával mindig a parkolás okozta a legnagyobb gondot. Vagy a megnézendő hely közelében kell parkolni, akkor elég nagy összegeket kell kifizetni, vagy messzire lehet parkolni, onnan elég sokat kell begyalogolni mondjuk a városközpontba. Itt találtam egy jó megoldást. A Tiroler str-n van egy kis templom (Kirche Unserer Lieben Frau am Berg), az előtt van egy kis járda hely, ahol nem szoktak parkolni, korábban is tudtam ott parkolni, ingyenes és közel van a belváros.

Most egy jó sétát tettünk a feleségemmel a városközpontban, felmentünk a várba, sétáltunk a Lech partján.

Erre a napra Füssenből ennyi jutott, mivel még máshová is mentünk.

- ennek a tónak a partján szálltunk meg (Weissensee). Itt nagyon élesen látszik, hogy hol kezdődik az Alpok: a tó északi partján már szelíd dombvidék van, a déli parton egy magas sziklafallal kezdődnek az Alpok. Itt egy szép vízesés is található.

- Füssen:

Vissza a főoldalra (katalógus)