2016. július 9., szombat

Anger, Höglwörth, Kloster Höglwörth, SzG3


Most Bajorország egyik leglátványosabb kolostorához látogatunk el. Ez a Höglwörth kolostor. A Salzburg-München autópálya szinte a kolostort övező tó mellett fut el, a forgalom zaja egy kicsit le is hallatszik, viszont az autópályáról semmit nem lehet látni a fák miatt. Ahhoz, hogy elérjük, Angernél kell lejönni az autópályáról. Itt jól jön a GPS, mivel a kolostor nem a főút mellett van. Ahogy közeledünk a kolostorhoz, hirtelen nagyon jó rálátásunk lesz, itt érdemes néhány képet készíteni. Ahogy leérünk a bejárathoz, azonnal megtalálhatjuk a parkolót és az teljesen szokatlanul ingyenes. Ha jó idő van, én mindenképpen azt javaslom, hogy a tó megkerülésével kezdjük a túrát, mert maga a kolostor azért egy kicsit csalódás. Ha jobbra megyünk, akkor egy fahídon kell átmenni és nemsokára a szabadtéri strandhoz érünk. A kiírás szerint akkor működik, ha jó idő van. Én, amikor ott voltam, úgy láttam, hogy jó idő van, mégsem voltak kinyitva. Na mindegy, úgy sem akartam fürdeni. Tovább haladva keresztezzük a tavat feltöltő patakok egyikét. A tóparton padok vannak elhelyezve, eszményiek egy jó kis ejtőzésre, a levegő is kiváló. Ha elérkezünk a kolostorral szembeni részhez, el lehet készíteni azt a klasszikus fotót, amivel az internet is tele van. Ez után nemsokára visszaérünk a bejárathoz (kb 30-35 perc alatt kényelmesen körbesétálható a tó). A kolostorral kapcsolatban azért írtam, hogy az egy kissé csalódás, mivel magántulajdonban van és laknak benne. A templomot meg – milyen „szokatlan”, éppen felújították. Az udvarokra be lehet menni, de nagyjából ennyi. A parkoló mellett a szokásos étterem is megtalálható.
A fantasztikus látvány miatt akár egy nagyobb pihenőhelynek is beiktatható, megmozgatni az izmokat.

Vissza a főoldalra (katalógus)

Az összes, Höglwörth-ben készített fotó ITT található!



















Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése